Print

Kijkshop opent deuren van unieke cross-channel store

 

Zaltbommel, 25 april 2013 - Kijkshop opent vandaag de deuren van een nieuwe winkel in het voormalige Expo pand aan de Heuvelstraat in Tilburg. Het betreft een compleet nieuw winkelconcept waarin on- en offline winkelen volledig samenkomen.

 

Kijkshop is bekend vanwege haar unieke vitrineconcept waarbij de klant middels het invullen van een koopbon, bij de balie haar artikel kan afrekenen en meenemen. In deze nieuwe winkel, gevestigd op een A-locatie middenin het centrum, hebben de vitrines deels plaatsgemaakt voor grote touchscreens. Deze touchscreens bieden toegang tot een breed assortiment uit de vier belevingswerelden van Kijkshop; Media & Bellen, Mooi & Verzorgd, Koken & Wonen en Vrij & Actief.

 

Aangezien gemak centraal staat in dit nieuwe winkelconcept, is de koopbon vervangen door een koopkaart die de klant bij elke touchscreen kan scannen om een artikel toe te voegen. De kaart kan vervolgens bij de kassa worden uitgelezen en het artikel kan worden afgerekend. Een deel van het assortiment is direct mee te nemen, de rest kan gratis worden thuisbezorgd of een dag later worden afgehaald.

 


Met dit eigentijdse winkelconcept combineert Kijkshop de kracht van de vitrineformule met de voordelen van online shoppen.

 

Frank Pruijn, COO: “Kijkshop is met dit concept de eerste retailer die on- en offline op deze wijze integreert. Wij spelen hiermee in op het veranderende retaillandschap en consumentengedrag. Dit nieuwe winkelconcept, waarmee we in staat zijn een oneindig assortiment aan te bieden op minder dan 100 m2, geeft ons de mogelijkheid met onze formule aanwezig te zijn op A-locaties. Het voornemen is dan ook om dit concept, na een succesvolle pilot-periode, verder uit te rollen”.

 

De nieuwe winkel in Tilburg zal de bestaande winkel niet vervangen, maar de twee concepten zullen naast elkaar gaan bestaan.